Hustá zeleninová polievka s kurkumou

Keď máte chuť na sýtejšiu zeleninovú polievku, ale zároveň ju chcete zahustiť bez múky, môžete si skúsiť pripraviť túto rýchlu polievočku. Ja som do nej pridala aj kurkumu, ale nie je to nutnosť. Túto koreninu mám veľmi rada, používam ju často, hlavne do polievok. Pridá peknú farbu a chuťovo zvýrazní jedlo. Tiež je to veľmi zdravá korenina, ktorá pôsobí protizápalovo a podporuje imunitu. Nie je až taká výrazná ako kari a v menšom množstve nie je vôbec pikantná, takže je vhodná aj pre deti.

Potrebujeme:
zemiaky, pór, mrkvu, cesnak, olivový olej, maslo, soľ, čierne korenie, mletá červená paprika, kurkuma, petržlenová vňať



Postup je jednoduchý. Do hrnca si dáme rozohriať olivový olej a maslo. Pridáme na drobno pokrájaný cesnak, môžete aj prelisovať a orestujeme kým cesnak začne rozvoniavať. Stačí chvíľka, cesnak začne dosť rýchlo prihárať.


Pridáme nakrájaný pór a potom postupne pridávame na kocky nakrájanú mrkvu a zemiaky. Podľa toho aké veľké kocky nakrájate, tak rýchlo sa polievka uvarí. Keď potrebujem polievku uvariť rýchlo, tak mrkvu nastrúham na strúhadle (nie úplne na jemno, tou hrubšou stranou) a zemiaky nakrájam na malé kocky. Premiešame si zeleninu a ak treba tak dolejeme trošku oleja.



Pridáme koreniny, soľ, čierne korenie, mletú sladkú papriku a kurkumu.


Chvíľku orestujeme a potom zalejeme vriacou vodou, tak aby zelenina dostatočne plávala. Keď je zelenina uvarená do mäkka, tak časť z nej aj s trochou vody odoberieme do inej nádoby podľa toho akú hustú polievku chceme mať.



Rozmixujeme tyčovým mixérom do hladka a prilejeme naspäť do polievky.




Podľa potreby môžeme priliať ešte vodu alebo rozmixovať ešte viac zeleniny, aby sme dosiahli požadovanú hustotu.

Necháme chvíľku prevrieť a na záver pridáme na drobno nakrájanú petržlenovú vňať. Ja som si polievku na záver na tanieri dozdobila ešte nakrájaným pórom a petržlenovou vňatkou, aby mi lepšie chutilo 😊.


Dobrú chuť.






Komentáre

Obľúbené príspevky