Slané raňajkové inšpirácie

Raňajky sú moje najobľúbenejšie jedlo dňa, lebo mi poskytujú priestor bez výčitiek si pochutnať aj na sýtejšom jedle. Prijaté kalórie počas dňa nie je problém spáliť a tak sa nemusíte báť ani takého "strašiaka" každej diéty ako je pečivo. Musím sa však priznať, že ja klasické kupované pečivo už nejem. Vyskúšala som si na vlastnej koži o čom je celý tento ošiaľ, ktorý v posledných rokoch vznikol okolo kváskového pečiva. Zrazu všetci začali piecť z kvásku a nevedia sa ho dojesť. To čo má byť?😀 Ešte pred nejakou dobou som sa aj ja na to pozerala trošku skepticky cez prsty, ale keď som začala "ozdravovať" svoje stravovanie, rozhodla som sa vyskúšať aj toto. Za mňa je kváskové pečivo top.  Dosť často sa všetci odvolávajú na neporovnateľnú chuť kváskového pečiva. Viac ako chuť ma však zaujal fakt, že kváskový chlieb je pre mňa naozaj lepšie stráviteľný. Po kupovanom pečive som sa často cítila plná. Pri kváskovom chlebe tento pocit nepoznám. Určite budem preto s kváskovaním pokračovať aj ďalej.Vyžaduje si to síce viacej času, ale stojí to za to. Ak sa mi stane, že chlebík nemám napečený a mám chuť na slané raňajky, tak si dám knackebrot. Pečiem väčšinou žitný celozrnný chlieb. Žitná múka je okrem iného skvelá aj preto, lebo obsahuje menej lepku a možno aj to je dôvod, prečo mi tak vyhovuje. Zaradenie tohto žitného chlebíka mi otvorilo veľa ďalšch možností, ako si raňajky vychutnať ešte viac 😃. Tu je niekoľko z nich. Veľa z nich je ešte v hlave, keďže raňajkujem raz do dňa 😁, tak som nestihla ešte vyskúšať všetko na čo sa chystám. Ale receptov a inšpirácií bude určite pribúdať😊.


Žitný kváskový chlieb so zeleninovo-tvarohovou pomazánkou
Na nátierku potrebujeme hrudkový tvaroh, ktorý zmiešame s trochou jogurtu, pridáme nastrúhanú mrkvu, nastrúhanú šalátovú uhorku, na drobno nakrájaný pór a dochutíme soľou a korením.



Knackebrot s avokádovou pomazánkou, šunkou a paradajkou
Najznámejšia avokádová pomázanka, či skôr dip, je guacamole. Ak však chceme jednoduchšiu variantu, ktorá je menej chuťovo výrazná a bez cesnaku, tak stačí rozpučiť avokádo, pridať trošku jogurtu a dochutiť soľou a korením. Paradajky a šunku môžeme poukladať navrch, ktoré osviežia krémovú chuť avokáda.

Žitný kváskový chlieb s vlašskými orechami, pažítkou a tvarohom
Hrudkový tvaroh rozmiešame s troškou jogurtu, dosolíme a posypeme orechami a pažítkou.





.

Komentáre

Obľúbené príspevky