Rýchle cuketovo-parmezánové placky

Cuketové placky sú veľmi rýchle a chutné jedlo vhodné na obed, či na raňajky. Na ich prípravu nepotrebujete veľa surovín a keď uberiete soľ a korenie, tak ich môžete ponúknuť aj deťom. Ja som do zmesi pridala aj strúhaný parmezán, ale ak ho nemáte, tak sa bez neho zaobídete. Ako prílohu môžete zvoliť rôznu zeleninu, čím môžete zapojiť fantáziu, aby ste si jedlo ozvláštnili.

Potrebujeme:
cuketa, vajce, špaldová múka, soľ, korenie, strúhaný parmezán, voda, olej, jogurt, zelenina


Cuketu si ošúpene, na strúhadle na jemno nastrúhame a vyžmýkame. Pridáme vajce a špaldovú múku. Ja som použila špaldovú polohrubú celozrnnú, ale môžete použiť aj inú múku. Špaldovú múku preferujem pred pšeničnou, lebo je stráviteľnejšia a vždy preferujem celozrnnú pred hladkou, ktorá je ochudobnená o vitamíny, keďže pred zomletím sa odstraňujú otruby aj klíček, ktoré obsahujú najviac cenných látok.


Všetko spolu zamiešame a podľa potreby pridáme vodu. Cesto by nemalo byť ani príliš husté, ani príliš riedke. Mali by sa z neho dať pekne na panvici formovať placky. Keď máme správnu konzistenciu, tak dochutíme soľou a korením. Ja som sa v tomto bode rozhodla primiešať strúhaný parmezán pre zlepšenie chuti, ale ak ho nemáte, tak ho nemusíte dávať.


Polievkovou lyžicou si naberieme časť cesta a rozotrieme ho na rozpálenú panvicu do malej placky. Opekáme na oleji do zlatista. Ja používam na varenie väčšinou olivový olej alebo za studena lisovaný repkový olej. Rafinované oleje, ktoré sa získavajú tepelným spracovaním som vylúčila (napr. klasický slnečnicový, či repkový). Pri tepelnom spracovaní vznikajú rôzne toxíny, ktoré nie sú zdraviu prospešné. Preto vždy čítam etikety a kúpim radšej kvalitný, ale za studena lisový olej (ak je lisovaný za studena je to vždy napísané na etikete, ak nie je lisovaný za studena, tak tam väčšinou nie je napísané nič). Tu som použila repkový olej. Opekajte radšej na nižšej teplote, aby Vám placky neprihoreli.


Keď sú placky hotové už ich iba poukladáme na tanier. Placky môžeme poliať jogurtom (rozmiešaný s morskou soľou pre lepšie chuť), pokvapkať olivovým olejom a posypať strúhaným parmezánom

Dobrú chuť.

Komentáre

Obľúbené príspevky